مرکز جامع دامپزشکی ایران
مرکز جامع دامپزشکی ایران

مرکز جامع دامپزشکی ایران

iranvetmed.ir

چند نکته جالب درمورد رفتار شناسی مرغ عشق

مرغ عشق های شما به اسباب بازی نیاز دارند.فراموش نکنید که مرغ عشق شما یک طوطی است. طوطی های اهلی نیاز به سرگرمی دارند.

مرغ عشق ممکن است برای نارضایتی از غذا و خوابش شروع به نوک زدن بکند. داشتن یک برنامه غذایی ممکن است که کمک کند. مطمئن شوید که پرنده دارای یک برنامه غذایی کامل و متنوع بوده و بطور منظم غذا می خورد.  غذا و دانه ای که همیشه برای مرغ عشقتان تهیه می کنید ممکن است که غذای اصلی و مهم برای پرنده باشد اما پرنده از خوردن یک نوع غذا در روزهای متوالی خسته می شود. شما باید یک تنوعی به غذای ان بدهید مانند: اضافه کردن جوانه ها ، سبزیجات و حبوبات.

حواستان به زمان های استراحت پرنده باشد در این زمانها به پرنده کاری نداشته باشید و بگذارید که استراحت کند چون اگر در زمان استراحت مزاحمش شوید ممکن است شما را گاز بگیرد. درواقع مرغ عشق ها به زمان زیادی برای استراحت کردن نیاز دارند تا سرحال و سلامت باشند. همچنین به او اجازه دهید که هر روز در ساعت مشخصی بخوابد.

ترس و اضطراب مهمترین دلایل گازگرفتن مرغ عشق ها هستند.

اجازه دهید که خود مرغ عشق به سمت شما بیاد و روی دست شما بپرد. به هیچ عنوان آنها را نگیرید و به زور وادار به این کار نکنید.

وقتی پرنده خود را در خانه رها می کنید آن را اتاق به اتاق دنبال نکنید و بگذارید آزادانه پرواز کند بخاطر اینکه در حیاط وحش شکارچیان مرغ عشق هارا اینگونه دنبال می کنند. پس اگر شما نمی خواهید پرنده تان به اشتباه شما رو خطرناک فرض کند بگذارید آزادانه پرواز کند.

با مرغ عشق خود به آرامی صحبت کنید و او را به بازی کردن با اسباب بازی هایش دعوت کنید اینکار باعث می شود  احساس راحتی کند و با شما راحت تر رابطه برقرار کند.

اگر به تازگی مرغ عشق خریدید به او چند هفته مهلت بدهید تا به شما عادت کند سپس اقدام به تربیت و صحبت کردن با او بکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.