مرکز جامع دامپزشکی ایران
مرکز جامع دامپزشکی ایران

مرکز جامع دامپزشکی ایران

iranvetmed.ir

دستور غذا برای وعده اصلی گربه

 در کنار صبحانه‌ای که برای گربه تهیه می‌کنید و دستورش را چندین روز گذشته در مرجع دامپزشکی ایران مطالعه کردید، باید غذایی خوش طعم برای ناهار و شامش نیز تدارک ببینید. 

مواد لازم برای تهیه یک وعده غذایی اصلی برای گربه

1عدد مرغ متوسط کامل

2 لیوان برنج 

5 برگ کاهو سبز 

7 عدد هویج 

150 گرم لوبیا سبز

روش تهیه یک وعده غذایی اصلی برای گربه

مرغ پاک شده را کامل بشویید و در یک قابلمه پر از آن اضافه کنید. 

برای گرفتن بوی ضخم مرغ، سبزیجات را خرد کنید و اضافه کنید. 

پس از 5 دقیقه، دو لیوان برنج را به مواد اضافه کنید. 

در قابلمه را بگذارید تا به خوبی مواد با یکدیگر بپزند.

استخوان‌ها را جدا کنید و به ترکیب به دست آمده را با چاقو خرد کنید. 

پیشنهاد می‌کنیم هر مرتبه به اندازه یک ملاقه متوسط، به گربه خودتان از این غذا بدهید و باقی آن را در فریزر یا یخچال قرار بدهید.

منبع: khedmatazma.com

جمعی از کارکنان سازمان دامپزشکی با ایجاد کمپینی، خواستار استقلال سازمان دامپزشکی و خروج آن از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی شدند

جمعی از کارکنان سازمان دامپزشکی کشور با ایجاد کمپینی در «فارس من»، خواستار استقلال سازمان دامپزشکی کشور و خروج آن از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی شدند.

به گزارش حکیم مهر، در متن این کمپین که با عنوان «سازمان دامپزشکی کشور باید مستقل شود» ایجاد شده است، آمده است:

با توجه به نقش مهم دامپزشکی و اقدامات مهم آن در رشد و شکوفایی صنعت دامپروری از طریق کنترل بیماری‌های دامی و نظر به اهمیت فعالیت‌های بهداشتی و نظارتی دامپزشکی، در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، توانمندی بیشتر این سازمان باعث پیشرفت بیشتر تولیدات دامی در راستای جهش تولید گردیده و به دلایل ذیل می‌بایست به صورت مستقل عمل نموده و از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی خارج گردد.

بدینوسیله از خبرگزاری محترم فارس خواهشمندیم خواسته کلیه پرسنل سازمان دامپزشکی را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری نماید.

1. نیروهای سازمان دامپزشکی کشور اکثرا دارای مدارک دکتری تخصصی، دکتری حرفه‌ای، فوق‌لیسانس، لیسانس و فوق‌دیپلم می‌باشند و توانایی اتخاذ بهترین تصمیم‌ها برای پیشبرد بهتر فعالیت های این سازمان را دارند و فعالیت ایشان زیر نظر مدیریت وزارت جهاد کشاورزی با مدارک دانشگاهی پائین‌تر، باعث محدودیت این سازمان و مانع پیشرفت‌های بیشتر و آسیب به صنعت دامپروری کشور می‌گردد.

2. سختی کار نیروهای دامپزشکی کار در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی، مواجهه با بیماری‌های مشترک، آسیب‌های فیزیکی ناشی از جمله حیوانات، آسیب‌های روحی ناشی از درگیری با متخلفین در عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی و... و قابل درک نبودن آن توسط وزارت جهاد کشاورزی که شرایط کاری به مراتب راحت‌تری دارند.

3. اختلاف معنی‌دار امکانات رفاهی و اداری دامپزشکی با ادارات وزارت جهاد کشاورزی

4. عدم تامین واکسن‌های دامی به میزان کافی به دلیل نبود اعتبارات کافی در سازمان دامپزشکی کشور و خسارات وارده به صنعت دامپروری

5. عدم تناسب حقوق پرسنل دامپزشکی با سختی کار ایشان که دلیل اصلی آن عدم اجرای کامل قانون تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دامپزشکی مصوب 1391 می‌باشد، عدم درک سختی کار دامپزشکی توسط وزارت جهاد کشاورزی.

غذای گربه برای صبحانه (صبحانه گربه)

صبحانه یکی از وعده‌های غذایی هر گربه‌ای است. یک صبحانه مقوی برای گربه به مثابه شروع یک روز بی‌نظیر است.

مواد لازم را برای تهیه صبحانه گربه

یک ق.غ شیر خشک کم چرب

3 عدد تخم مرغ متوسط

2 ق.غ پنیر صبحانه

2 ق.غ سبزیجات خرد شده

روش تهیه صبحانه گربه

در نصف لیوان آب، شیر خشک را حل کنید. 

در قدم بعد، تخم‌مرغ‌ها را به آب و شیرخشک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. 

در قدم سوم، در ماهیتابه، مایع به دست آمده را بریزید و بگذارید کمی سفت شود. 

اینک سبزیجات و پنیر را در میان نیمی از املت تهیه شده قرار دهید و نیمه دیگر املت را بر روی سبزیجات و پنیر قرار دهید. 

پس از چند دقیقه، ماهیتابه را از روی اجاق گاز بر دارید و بگذارید این صبحانه لذیذ خنک شود. 

برای هر گربه پیشنهاد می‌شود یک چهارم از این صبحانه را سرو کنید. 

منبع: khedmatazma.com

وبینار بازآموزی سقط جنین در نشخوارکنندگان

 دارای ۵ امتیاز باز آموزی

 زمان برگزاری: پنجشنبه ٢ بهمن ماه، ساعت ٨:٣٠

مدرس: دکتر عبدالله میرزایی (دامپزشک متخصص مامایی و بیماری های تولید مثل، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز)

آخرین ملهت ثبت نام ٣٠ دی ماه ٩٩

هزینه: ١۵٠ هزارتومان،

رای ثبت نام از لینک زیر اقدام بفرمایید

http://91.98.120.46:8002

کاربرد فیبر خام در جیره مرغ های تخم گذار نژاد لهمن

فیبر خام که گاهی از آن به عنوان NSP (پلی ساکارید غیرنشاسته ای)، نام برده می شود، برای طیور ارزش تغذیه ای ندارند، اما برای سلامت و ثبات فیزیولوژیک هضم و جذب سودمند هستند. 

استفاده از NSP در نیمه دوم دوران پرورش (یعنی از هفته نهم تا هجدهم) اثرات مثبتی بر رشد و توسعه دستگاه گوارش در زمینه افزایـش اندازه چینه دان و اشتـهای پولت ها دارند. این اثر بر رشد و توسعه دستـگاه گوارش مرغ های تخمگذار جوان به ویژه در ابتدای تولید برای زمانی که اشتهای پرندگان گاهی برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز کافی نیست، بسیار مفید است.

مفید بودن این روش در کشورها و موقعیت های متفاوت، تغذیه ای تائید شـده است به همـین دلیـل در جیره غذایی توسعه دهنـده، مرغ های تخم گذار تولیدی کمپانی لهمن، حداقل 5 – 6 % فیبر توصیه شده است. غـلات و محصـولات فرعی آنها مثل سبوس و یا محصـولات فرعی دانه های روغـنی (مـثلا کنجـاله آفتـابگردان یا کلـزا) و محصـولات حاصل از تقطیر غلات (DDGS) را می توان به عنوان منابع فیبر خـام مـورد استفـاده قـرار دارد. سایر مواد خام که غنی از فیبر هستند و در دسترس می باشد را نیز می توان مورد استفاده قرار داد. اضافه کردن این مواد اولیه منجر به کاهش انرژی جیره می گردد. با استفاده از جیره های مبتنی بر ذرت، سویا به سختی می توان به میزان فیبر پیشنهادی لهمن دست یافت. در چنین مواردی باید از سایر مواد اولیه استفاده شود.